Thursday, November 26, 2009

mabuk laut..

Minggu lepas aku aku ngekor kawan g mancing..mancing tuh memang da hobi aku, tapi salunyer mancing kat kolam bayor ato kat sungai jer, kali ni member ajak test mancing kat tengah2 laut lak.sewe bot ngan tekongnyer skali..

stat mancing dari kul 8 pagi sampai 8 malam.aku takley nak citer pengalaman banyak,sebab sepanjang pejalanan aku mabuk laut..kepala pening semacam..rase nak tekuo sume isi perut..aku ingtakan aku sorang jer yang mabuk, rupenyer der sorang member akupun mabuk gak, siap buek lagi..aku memang kaber macho tahan jer isi perut nak tekuo..bayangkan 12 jam duk tengah laut tuh ngan kepala bepino2..

sedikit gambo wat tatapan...


bajet kaki pancing sejati...


Muke semangat sebelum betolak


belum sampei tengah laut lagi nih..


muke dah ketat skit, mabuk laut mule menguasai diri


aa nihler mamat yang buek tuh..sori yer zack..


takkan gelama jer kot yang naik..pe barang,,

muke sengal selepas 12 jam kat atas bot..

gambo hasil tangkapan aku maleh nak letak, sebab hasilnyer sume ikan ketot2..kui2..sepanjang hari ujan, hasilpun tak bape baek aa..pepun, pengalaman pertama, insyaallah trip keduer nantih, adeler hasil ikan saiz bagak..akulak len kali kene siap bawak ubat mabuk laut...

No comments: