Wednesday, July 28, 2010

minyak wangi....

Sekarang nih memang musim bebudak mesia yang duk kat mesir nih balik bercuti ke mesia..pekan shoubra aku duduk nih, memang sunyi tanpa kelibat bebudak melayu dah..
dan kehidupan bebudak melayu yang tak balik, memang amat2 membosankan, kalo sebelum nih, kalo bosan, ley bejalan ke umah kengkawan, tapi skang nak bejalan pun da takley, sebab budak2 sume ramai yang balik becuti..

apele yang aku melalut manjang nih, emm sebenonye aku cume nak tunjuk koleksi minyak wangi je..memandangkan ramai yang nak balik ke mesia, so adele 2,3 orang kawan kat mesia kirim kat aku, suh belikan minyak wangi..lepeh beli, kirim pada kawan yang nak balik ke mesia..sape2 yang pernah sampei ke mesir nih, mesti tau pasal perniagaan minyak wangi..sama ada minyak wangi jenis pati saje, atopun yang dah dicampurkan dengan alkohol..macam2 jenama ada, escadake, hugo boss ke, lancome ke,gucci ke, pendek kate sume jenis minyak wangi branded2 ader..

kate orang, yang banyak2 syarikat meniage minyak wangi jenis pati saje kat mesia tuh, contoh cam one dropke, sume pati die datang dari mesir, akupun tataule betoike idak.. kawan2 yang dok kirim suh aku beli tuh, dengo kate, diorangpun nak buat menege gak..


beraneka jenama yang dah di campur alkohol..

Dekat 40 botol diorang kirim

Aa yang atas tuh jenis yang dah dicampur dengan alkohol, kat bawah nih plak, hanya pati jer,


pati minyak wangi dan picagari..

botol yang nak di isi pati minyak wangi..


Otai ngah isikan pati kedalam botol..


botol2 yang suda di isi minyak wangi..(rokok sapelak nyemak tuh, bukan akunye ek, sebab aku tak isap rokok.. :) )


lepas sume dah di isi, susun kedalam kotak, sedia dihantar ke mesia..

Emm ade gak tepikio nak buat cam kawan2 nih, cume aku nih tak bape pandei bebisnes, tak pandei cari lobang. so setakat nih aku hanya berani jadi tukang belikan pati minyak wangi dari kedai jer, dapatlah skit2 untung.. kalo nak juei, tak bape berani lagi nak amik risiko..


so amacam, ade yang beminat?

1 comment:

cik oryza said...

nak free sebotol boleh?