Wednesday, October 28, 2009

ptptn punyer citer...

semalam aku dapat mesej dari abang aku kat ipoh, katenyer surat ptptn der sampai...siap notis dari peguam.. aku diminta membayar tunggakan dalam 14 ari, kalo tak, tindakan undang2 atopun name diblack listkan, takley nak kuo negara..

sejak aku abis belaja taun 2005, da banyak kali dah dapat notis tuh, salunyer aku buat dono jer..tapi biler aku dapat notis yang terbaru nih, rase seram plak.. kalo pasei tindakan undang2 tuh, tak riso sangat, yang aku riso, takley kuo negara tuh..yelah, tiket aku balik egypt tengah bulan doblas nih, banteinyer tang aku nak naik flight tuh dier tahan aku, tak ke nayer..burn cenggitu jer duit tiket..

yang sebenonyer, taun lepas, sebelum aku g mesir, aku der bayo skit hutang ptptn tuh, pastu aku der bagi surat rayuan, nak tangguhkan bayo..yeler, aku nak sambung study, maneler mampu nak bayo..tapi tadi, aku g ptptn, kononnyer nak tanyerlah, apekeheinyer ngan surat yang aku anto taun lepas..aku duk tanyer akak yang jage kaunter tuh, dier kate," mengikut rekod kami, encik takder buat sebarang rayuan untuk menangguhkan bayaran".aduih, aku rase aa kan, surat yang aku anto taun lepas tuh, dah kene bakui sampahler kot..so selama setahun nih, interest duk berjalan jeler..

akupun tanyerler pasal notis peguam duk anto tuh, ape citer, dier kater,"adik usah riso, tu nak gertak jer..bukan senang nak blacklistkan name orang". aahh lege skit ati aku.. akupun untuk mencukupkan syarat, bayoler skit duit tadi..melayang 3 ratus..hadoi..roadtax kete da nak mati awal bulan sebeleh nih, kalo tak bayo ptptn tadi, senyum jeler aku ley wat roadtax kete.. Tapi pikir punyer pikir, oklah aku bayo utang.. tak baik aa tangguh2kan utang, ye dak..mane nak tau, esok luse mati, tak pasei2 jer nayer mati dalam keadaan berhutang dan tak nak menjelaskan hutang..kui2..kire oklah aku nih bukan tak nak bayo, tapi sebab masih belajo dan tak mampu...


bukti aku bayo..ho2..

harap2 surat aku pada ptptn yang keduer nih, tak menerima nasib yang sama macam surat aku pertama itu ari, dibakul sampahkan..

2 comments:

"iNdAh" said...

siap tunjuk bukti tuhh... heheh xley tahannn... hahahha ;P)

aman said...

aa mestiler mau tunjuk, kang der orang tak cayer...