Friday, February 26, 2010

hujan...

salam...

lame beno teman rase teman tak update blog, bukan per,tenet umah nih,kejap ader,kejap takder,skali dier putus,amik ko sampai 3 4 ari takder tenet..so mengong jerler duk umah...

so semalam, aku tido je sepanjang hari, ngah sedap2 tido, aku dengo bunyik kuat giler kat luo umah, bunyi ujan.. mesti korang kate, hek eleh, bunyi ujanpun nak kecoh mamat nih ape daa..aa korang tau2ler, mesir nih kire dah masuk dalam benua afrika kan..so afrika kan salunyer jarang ujan, kering kontang jer..padang pasir.. so ujan memang skit gilerlah dalam setahun.. kalo ujan pun, tak lame, ujan renyai2 jer.. dalam setengah jam pastuh benti...

aku duk mesir nih dalam setahun lebey, rasenyer baru tengok ujan 3 ato 4 kali je kot..mungkin hujan lebey dari tuh,tapi salunyer time ujan tuh aku ngah sedap tido dalam saratoga ( selimut musim sejuk, tebei giler), so memang le aku tak nampak..hahaha...


ai pakar meleretlak aku nih, so berbalik citer ujan semalam tuh, ujan semalam memang lame, siap bunyi bedentum dentam lagi bumbung umah kene timpa dek ujan tuh..akupun yang sedap tido berbalut saratoga tadi buat kering jelah..dalam ati aku duk kata "bek aku sambung tido, lagi baguih".. petang bile dah bangun tido, kawan aku duk citer, " weh tadikan giler babas aa, ujan ais tuh yop". sambil dier cakap tuh dierpun bukak pintu umah..tunjuk ketulan ais yang masih tinggal kat bawah umah..


ketulan ais yang masih bersisa


hadoi, nyesei lak tido tadi, kalo tak ley aku bermain dalam ujan.. ujan ais..heheh..mau benjol kepala aku nih kene hempap ngan ais2 tuh...

emm musim sejuk da nak abis, pasnih biler da musim panas kenele lipat saratoga simpan bawah katil..simpan untuk musim sejuk yang akan datang lak..aku memang suke musim sejuk, sebab musim sejukle mat tido cam aku nih ley tido puas2 dibawah kenyamanan saratoga yang hangat tuh...huhuhu...

No comments: