Friday, February 05, 2010

kehidupan baru....

salam alaik, pergh memang lame giler aku tak update, emm untuk pengetahuan kawan2, aku skang dahpun balik ke mesir.. masih dalam mud mengenangkan mesia, so agak tak bermayalah nak update blog nih..hu2..poyos...

so update yang pertama, pada 26 hb 1 itu ari,aku berangkat ke mesir, untuk sambung balik pengajian yang dah lame terbengkalai..tahun duer beb, kene strugle lebey skit... mekaseh kawan2 yang sudi luangkan mase nganto aku kat klia...

ibu, i will miss u...

ngan sarip..eh yeke din?

kwn2 yg sudi ngantor..jmpa 2thn lagi..huhu..insyaallah..


update keduer lak, sampai jer mesir nih dalam duer ari, internet lak buat hal, dalam seminggu takder, nih time aku update nih, internet baru jer ader.. memang petak gile kepale takder internet kalo duk kat mesir nih...

kemudian cam beselah bilerkite sampai kat negara yang baru, perubahan cuaca, sejuk gile babasnye kat sini, so dekat 4 ari aku demam, hingus tak hengatnyer srup srup, (pengoto siut) hadoi letey dibuatnyer...


dalam 2 ari cenggitu sampai, kawan2 ajak g jalan citystar..jalan2 cuci mate..lagipun memang citystar ni jelertempat bebudak melayu nak kuo jalan melaram..ho2...

steady yop...

kontrol penafasan...

akupun nyebok gak nak posing...


kebetulan baru2 nih, mesir menang piala afrika, pergh memang pening kepaler ngan hiruk pikuk diorang bepesta meraikan kemenangan, sumpah aku tak pernah care raikan negara menang men bola camtuh kat mesia..baguspun rakyat mesia tak wat cenggitu, bikin kecoh jer..siap jem jalan xhengatnyer...sempatler aku snap beberape gambo diorang wat kecoh..polis diorang tuh wat kering jer tengok, skali polis2 tuh bepesta skali...

siap main api dari dalam kete lagi tuh...

xpadan ngan kete buruk

orang ramai membanjiri jalan raya..

bukan men lagi kome ek wat kecoh...

kreatif gak diorang nih...

so, aku harap pengajian aku untuk 2 tahun kedepan di bumi ambiyak ni, sumenyer berjalan dengan lancar dan smooth...ya allah berilah aku kekuatan menghadapi segala dugaan dan kesabaran dalam melayan kerenah pak2 arab nih.. robbuna nagahna...

syufak thani insyaallah...

1 comment:

"iNdAh" said...

Debar hatiku membisik rindu
Ingin aku katakan
Kau gadis idaman

Adakah mungkin kau kumiliki
Ingin aku jadikan
Inasan bernama kekasih

Keayuan yg tergambar
Lukisan nur iman
Bersulamkan keindahan santun perkataan
Bagai puith salju mendinginkan hangat perasaan
Mengusir segala resah di jiwa

Kusampaikan slm ucapan mesra
dan merisik khabar berita
Masihkah ada peluang
Utkku melafazkan cinta
Umpama rembulan jatuh ke riba
Mendengar khabaran darinya
Padaku kau memendam rasa

PadaMu oh Tuhan
Kumohonkan keredaan
Nur kasih yg kudamba
Kekal hingga ke syurga

Hanya satu yg kupinta
Kebaikan darinya
Moga dipeliharakan tulus cinta kita
Agar kukuh ikatan yg murni bahagia selamanya
Dgn lafaz pernikahan yg mulia

Dtglah kasihmu dlm diriku
Menghiasi ruang hatiku
Akanku sambutnya dgn
Sujud penuh kesyukuran

Kuharap jalinan kan berpanjangan
Selagi kasih yg terbina
Kerana cinta kpdNya

Kauku sayangi
Teman sejati
Dikaulah sesungguhnya
Insan bernama kekasih