Tuesday, May 18, 2010

setel...

Alhamdulillah berjuta kesyukuran aku lafazkan kepada tuhan yang maha penyayang, aku dahpun setel exam..riangnya dihati hanya allah yang tahu..

tapi ilek dulu der,pekse memangle da abis,tapi bile mikiokan result yang bakal kuo,ati aku terus kecut balik..hadoi...

salunye keputusan akan kuo selepas 2 ato 3 minggu lepas pekse, kalo der pelajaran yang sangkut, die akan buat daur thani.. maksudnye lebey kurang macam ley repeate balik aa paper yang sangkut..dan kalo lepas daur thani, masih de paper yang tak lulus, dier tolong lagi bagi chance, pekse kali ketige, name pekse tuh takhalluf.. tapi pekse takhalluf nih syarat nak masuk dier, kene der duer je subjek tak lulus,kalo lebey dari 2, alamatnye repeate taunle jawapnye... aa yang hat tuh, aku mintak simpang jauh2 ye...

kecoh plak aku cite, tapi ok gak ape aku cite,sekurang2nye ley kongsi2 pengetahuan tentang care pekse kat mesir nih..care kat mesia korang mungkin dah tau.

tak sabo nunggu keputusan, bile dah tau, atipun happy nak jalan2 pusing mesir nih... emm salunye pas pekse nih, bepusu2 le manusia2 yang belajo kat mesir nih duk sibuk beli tiket nak balik mesia.. budak2 melayu yang jadi broker tiket time nihle diorang ligat cari pendaptan.. masing2 duk beperang harga, so pandei2 le kome memilih mane yang paling murah..

aku taun lepas memang abis pekse je trus duk cari tiket nak balik, tapi taun nih tak balik kot..de gak rase nak balik, tapi mak aku tak kasi..katenye, kamu duk jele sane tuh, taun lepeh dah balik. belajo amendenye asik balikje tetiap taun..ho2... akupun begenang jele ayor mate dengo die cakap..he2..emm takpelah, insyaallah taun depan lulus exam final, dapat ijazah, aku trus cabut..ke camane?

tapi tulah kan, kalo zaman dulu, bile kite dengo orang blajo luo negara, memang 3,4 taun baru balik..kadang2, sampei diorang dah bejaya abis belajo baru balik.. emm mungkin zaman dah berubah, tiket flightpun dah murah skit skang bebanding dulu.. tepulanglah pada pandangan masing2.. kalo rase rezeki lebey nak balik, balikle, tapi cam aku, beh bek duk lepak sini jelah..kuargepun bukan orang senang..hu2..cedey le plak...


gambo kenangan balik taun lepeh..


emm ape mau bikin ek cuti nih...lame tuh,dekat 4 bulan...

No comments: