Wednesday, August 19, 2009

adoiyai, bajet lari...


emm malam semalam lepas balik dari perak, member ajak g mines shoping kompleks, dier nak usha2 anset baru..akupun ngikut jelah memandangkan memang takder paper aktiviti kat umah..memuler dier belek2 anset, aku plak wat nohen jer, sebab memang takder tepikio pun nak tuko anset.

lepas dah setengah jam dier belek2, cine kedei tu plak tanyer aku, tak mau tuka anset ka bro?aku cakap, aa takper, anset skang nih ok lagi, cume kengkadangjer sangkut2 hang ngan lembab skit.. aa dierpun baeknyer ayat, aa kasi trade in aa..saya leh kasi angkat mahal nyer ma..khat tuih tul cine tuh..

yang aku ni plak, tah aper bala tah,ngikut jer per dier rekemen, aa dier rekemen aku nokia 5800 xpressmusic.. aku belek punyer belek, aih takleh jadi nih, menarik semacam jer anset nih..akhirnyer melayangler duit aku malam tadi disebabkan oleh gadjet baru nih..pergh kopaklah aku hingga nak tunggu ujung bulan nih..

so satu malam takleh tido woo asyik membelek anset nihnyer function..touchscreen tu..ho2...semalam baru muhasabah pasei syukur, sekali tebeli gak da...sori na...lepeh ni tak wat dah...

4 comments:

cik oryza said...

hahaha...tak kuat iman betul la...
konon bermuhasabah sgt sblm ni..adoyai..apecer?
makan meggi je la smpi masuk gaji..

*tak sbr jugak nk tgu gaji nih! huhu

aman said...

aa tule paseinyer,ngan godaan cinerpun tak lepeh,lagikan godaan bender len.he2.aa takper, da nak poser, bile time buke g masjid, makan pree, time sahur lak, lepas terawih der more, aa bungkus bawak balik..strategi untuk berjimat.ho2..

cik oryza said...

heheh...cine pompuan kot? hahahha

sy rase baik awk tukar2 masjid...baru org x cam..tang tapau more tu yg xmo org cam tuh! hik hik

aman said...

aa yeler dah.mekaseh atas strategi tuh...