Tuesday, February 10, 2009

Kedai Jus Buah-Buahan..

Pemandangan kedai jus dari depan


Semekom, aa berjumper lagi kiter ek, (eleh macam power jer, macamler der orang yang tengok blog nih). Emm rini nak citer satu lagi keistimewaan Mesir yang takder ditempat kita iaitu Malaysia. Iaitu kedai jus buah-buahan segar.

Emm kat sini, banyak kedai2 jus buah-buahan yang dibuka tepi jalan, macam2 air buah-buahan segar yang bleh kita order jer, macam air tebu, air buah delima, air manggo, karot aa tak luper gak air tamarind. Sumenyer fresh, diorang blander, takder taruk air, takder taruk gula, blander terus minum. Memang rei..

Cocktail ni mahal skitler


Harganya jugak berpatutan, aku kalo keluar pegi jalan2, ontheway balik umah tuh, memang tak sah kalo tak singgah minum pekena jus manggo dulu. Lepas kene seteguk, ilang sume letih2 bejalan tadi. Tapi memandangkan sekang nih musim sejuk, aku salu order air limau. Dier perah, minum cenggitu jer, memang masam gler, tapi baik untuk kulit. Vitamin c ler katerkan.


Aksi dari pekerja kedai Jus



Sempat begambo depan kedai

Dekat syarik (jalan) Rod El Farag ni memang banyak kedai jus buah-buahan nih, tapi bagi aku dalam banyak2 kedai tuh, kedai nih jus dier yang paling rei. Tokey dierpun ramah, kire leh masyuk aa ngan bebudak melayu. Setiap kali singgah kedai dierjer, mesti dia sapa, apa khabar,
( dalam telo arabler).

Emm aku rase cukuplah takat tuh dulu aku merepek, semoga berjumpa lagi dilain post..

Semekom..

No comments: